• Nisan 16, 2023

Nedir bu influencer?

Nedir bu influencer?

İnsanların çoğu influencer olmak istiyor, peki nedir bu influencer?

Türkçe’de “etkileyen” olarak karşılık bulan “influencer” kelimesi sosyal medya aracılığı ile kitleleri etkileyebilen insanları tanımlamak için kullanılıyor. Bazıları için bir kanaat önderi, bazıları için çok takipçisi olan bir profil, bazıları içinse dijital içerik üreticisi olan influencer’ın ne olduğuna ve ne olmadığına birlikte bakalım.

Dijital fikir liderlerinin tanımlamanın kısa bir yolu olarak ortaya çıkan bu terim, profesyonel etkileyici olmayı gerektiriyor. Etkileyenler, belirli bir konuda uzmanlaşmış bilgiye ya da içgörüye sahip oluyor. Bu nedenle güvenilirlik arayışındaki markalar için de kullanılabilir bir alan haline geliyorlar.

influencer

Etkileyicilerin hedef kitlesinin niş olması markaların da bu konuda daha doğru stratejiler geliştirmesini sağlıyor. Çünkü bir fitness influencer’ı genelde sağlıklı beslenme ve sağlık ürünleri önerecektir. Bu nedenle bu markaların kendisi ile iletişime geçmesi daha doğru olacaktır. Markanın mesajı ne kadar etkileyiciyse ve uyumluysa takipçiler de kişiye güvenerek satın alma davranışı sergileyecektir.

Etkileyenlerin pazarlamadaki geçmişine bakacak olursak sosyal medya öncesinde de televizyon ve radyo reklamları aracılığı ile ünlüler veya çekici figürler satışa yardımcı olması için kullanılıyordu. Sosyal medyanın yükselişe geçmesiyle birlikte diğer etkileyiciler de popüler hale geldi. Günümüzde ise etkileyiciler bazen takipçi sayılarına bazen de içeriklerine göre sınıflandırılıyor.

  • Ünlüler, sanatçılar, popüler kültür yıldızları, sporcular
  • Sektör uzmanları ve düşünce liderleri
  • Sosyal medyada etkisi olan kişiler
  • Blogcular ve içerik üreticiler

Etkileyiciler aynı zamanda sosyal medyada takipçi sayılarına göre de bu şekilde ayrılıyor:

  • Nano etkileyiciler: 1.000 – 10.000 takipçi
  • Mikro etkileyiciler: 10.000 – 50.000 takipçi
  • Orta seviye etkileyiciler: 50.000 – 500.000 takipçi
  • Makro etkileyiciler: 500.000 – 1.000.000 takipçi
  • Mega etkileyiciler: 1.000.000’den fazla takipçi

Etkileyici olmak için bazen takipçi sayısı yeterli olmuyor, bunun için takipçilerin yüksek düzeyde katılımcı olması gerekiyor. Buna göre 1 milyondan fazla takipçisi olan kişiler yüzde 10 etkileşim alabilirler; 500 takipçiye sahip olanlar yüzde 25 etkileşim alabiliyor. Bu nedenle takipçiler ile ilişkilerin oldukça önemli olduğunu söyleyebiliriz.

Sponsorlu içeriklerin çok fazla sayıda karşımıza çıktığı ve link kirliliğine maruz kaldığımız bu günlerde daha önceden size bahsettiğimiz “deinfluencing” gibi akımlar da influencerlar’ın yanlış yönlendirmelerine karşı baş kaldırıyor. Bu nedenle markalar eğer güvenilirlik elde etmek istiyorlarsa doğru kişiyle doğru ürünü tanıtmak için çaba harcamalıdır.

influencer
Influencer’ın işi nedir?

İnsanların büyük bir kısmı influencerların işlerinin hayatlarını sürekli paylaşmak, link vermek ve aniden milyonlar kazanmak olduğunu düşünüyor. Biraz daha geniş perpektiften bakılırsa durum böyle değil.

Başarılı bir etkileyicinin ardında çok fazla çalışmak ve girişimcilik yer alıyor. Özellikle sektördeki hızlı büyüme göz önüne alındığı zaman işe en alttan başlayan, kendi markasına sahip, başarılı bir iş yürüten ve yetenekli insanlar olduklarını söylemek mümkün.

Bu meslekten gelir sağlamak içinse çok fazla aktif olmak ve sürekli “üretmek” gerekiyor. Bu bir dijital medya işi olsa da kendi içinde bir disipline ve sorumluluğa ihtiyaç duyuluyor. Bunun için insanlar takipçileri ile sürekli etkileyişim halinde olmak ve yaptığınız işe meşgul olduğunu takipçilerine kanıtlamak zorunda kalınıyor. Ayrıca iş konusunda bilgili olmak ve teknik bilgilere sahip olmak da önemli bir avantaj olarak karşımıza çıkıyor.

Yani eğer sizin iş unvanız “influencer” ise halka açık bir kişi olduğunuzu unutmamalı; bu doğrultuda gelen yorumları idare etmeyi, etkinliklere katılmayı ve uzun vadeli düşünerek strateji oluşturmayı unutmayınız.