• Nisan 6, 2023

Sanal gerçeklik turizmi: Seyahat deneyiminizi yeniden tanımlayın

Sanal gerçeklik turizmi: Seyahat deneyiminizi yeniden tanımlayın

Sanal gerçeklik turizmi, bir süredir teknoloji meraklıları arasında trend oluyor. Pandemi öncesinde niş bir ilgi alanı olan VR turizmi şu an bir standart haline gelmiş durumda. Seyahat acenteleri, otel zincirleri ve destinasyonlar sanat gerçekliği hizmetleri kapsamına aldılar. Analistler sanal gerçeklik teknolojisinin turizm için bir dönüşüm olabileceğini söylüyor.

VR turizmine bakmadan önce sanal gerçekliği incelemek ve anlamak gerekiyor. Sanal gerçeklik, uygun aksesuarlar yoluyla farklı deneyimler sunmayı vaat eden bir teknoloji olarak karşımıza çıkıyor. Geleneksel deneyimlerin teknolojik bir alternatifi olduğu için son yıllarda ana akım bir tüketici ürününe dönüşmeye başladı. Öncelikle oyun endüstrisinde kendini gösteren sanal gerçeklik teknolojisi, seyahat endüstrisi de dahil olmak üzere birçok alanda pazarlama aracı olarak keşfedildi.

Aslına bakarsanız VR uzun bir geçmişe sahip ancak pandemi ile birlikte büyük markaların yatırım yapması onu daha yaygın bir hale getirdi. Sonrasında düşük maliyetli seçeneklerin sunulması da kullanıcıları kendisine çekti. Kullanımlar; oyun oynamayı, etkileşimli videolar izlemeyi, 360 derecelik görüntüleri ve daha fazlasını içermeye başladı. Fiilen “deneyimleme” imkanı ortaya koyan VR teknolojisi, en çok da turizm sektöründe kendini hissettirdi.

Sanal gerçeklik turizmi ne vaat ediyor?

Yeni teknolojilerin ortaya çıkması yaşam biçimlerimizi de büyük ölçüde değiştirdi. Daha fazla tüketimi teşvik etmek için teknolojiden yararlanmak da şart oldu. Bu nedenle birçok ticari kaygının alt kümesi olan turizm de bu teknolojiden payını aldı. Zaman ve maliyeti en aza indirerek insanlara yeni bir kaçış noktası sunan sanal gerçeklik turizmi ise tam da bu noktada ortaya çıktı.

Turizm ve sanal gerçekliğin bir araya gelmesi ilk aşamada dünyayı büyük ölçüde şaşırttı. Bunun öncelikli sebebi ise Metaverse anlamının bir hayli genişlemesiydi. İnsanlar Metaverse’e erişebilmek adına gerekli ekipmanları satın aldı ancak asıl satın aldıkları büyülü bir yeni ortamda bulunma girişimiydi. Bu elbette seyahat sektörü için de geçerli oldu. Yani müşterilerin uçuş ve otel rezervasyonu yapmasının ardındaki sebep “deneyimleme” sanal gerçeklik turizminin de tetikleyicisi oldu.

Bu sayede insanlar tıpkı Metaverse’de olduğu gibi resimler ve videolar eşliğinde keşfetme olanağı yakaladı. İnsanlar tatillerinin nasıl olabileceğini önceden gördü ve sürükleyici bir şekilde deneyimledi. Her şeyden önce fikir edinme noktasında büyük bir devrim yarattı diyebiliriz. Sanal gerçekliğin seyahat endüstrisi üzerindeki çözümleri müşterinin iletişim kurma şeklini de değiştirdi. Şimdi hep birlikte VR’ın seyahat endüstrisini nasıl dönüştürdüğünü öğrenelim.

Otel turları

Sanal gerçekliğin turizm sektöründeki en iyi örneklerinden biri hiç şüphesiz ki otellere ve otel odalarına bir bakış açısı sağlamasıdır. Bunun en önemlisi müşterinin otele gelmeden önce otelin nasıl göründüğüne dair bir fikir edinmesi ve standart görüntülerden daha fazla şeffaflık sunmasıdır.

Bu ön izlenim genellikle turizm şirketinin web sitesinde yayınlanır ve VR başlığı gereklidir. Çoğu durumda bunlar 360 derecelik görüntülerden oluşur ve yüksek çözünürlüklü bir deneyim sunar.

Sanal rezervasyon arayüzü

Bazı şirketler VR kullanımını bir adım daha ileri taşır ve eksiksiz bir rezervasyon oluşturabilmek için kullanıcılara arayüz sunar. Burada sanal gerçeklik başlığı ile kullanıcılara rezervasyonlarındaki tüm detayların gösterilmesi mümkün olur. Müşteriler oteller arası ya da oda türleri arasında karşılaştırma yapabilir, turistik yerleri görebilir ve önemli bilgileri aratabilir. Bu çok daha sorunsuz bir rezervasyon deneyimi sunar ve aynı zamanda seyahatten alınan memnuniyeti de arttırır.

sanal gerçeklik turizmi
VR seyahat deneyimleri

Son yöntem özellikle potansiyel müşterilere sanal bir deneyim sunmak isteyen seyahat acenteleri tarafından sıklıkla kullanılıyor. Burada cazibe merkezleri aracılığıyla ilk etapta müşterileri yakalamak önemseniyor. Örnek verecek olursak; Paris’teki Eyfel Kulesi’nin nasıl bir yer olduğunu sanal da olsa deneyen birisi gerçeğini çok daha fazla merak etmeye başlıyor. Bu sayede oda, uçuş ve seyahat ürünlerini satma imkanı yakalayan aracılar VR teknolojisinden bir hayli yararlanıyor diyebiliriz.

Dünyayı görmenin harika bir yolu olarak sanal gerçeklik turizmi şu an birçok kişiye fütüristik gelmiyor. Gördüğünüz üzere sanal gerçeklik ile seyahat deneyimini sizler de yaşayarak bu ayrıcalığın keyfini çıkarabilirsiniz. Teknolojinin bir parçası olmak ve onu avantaja çevirebilmek size iyi hissettirebilir.