• Nisan 10, 2023

Başarılı bir ön yazı nasıl hazırlanır?

Başarılı bir ön yazı nasıl hazırlanır?

Başarılı bir ön yazı, iyi bir işe ulaşmanın en kısa yollarından biridir. Eğer bir iş arıyorsanız muhtemelen sizden ön yazı isteyen başvurularla karşılaşacaksınız. Bunları atlamak size cazip gelse de iş verenler için önemli bir kriterdir. Bu nedenle tekrar düşünmek isteyebilirsiniz!

İşverenlerin yüzde 53’ü özgeçmişinize bir ön yazı eklemenize önem veriyor. Bunun başlıca sebebi ise motivasyonunuzun ne kadar yüksek olduğunu ölçmek. Sizlere bugün başarılı bir ön yazı için yapmanız gerekenlerden bahsedeceğiz.

başarılı bir önyazı
Ön yazı nedir?

Ön yazı temel olarak, iş verene kendinizi tanıtmak ve başvurduğunuz pozisyonu neden talep ettiğinizi belirtmek için kaleme alınır. Bu aynı zamanda bir ilk izlenim niteliği taşır ve değerlendirmede büyük rol oynar. Öyle ki bu yazıyı okuyan kişi sizin o pozisyon için uygun olup olmadığınızı burada belirttiklerinize göre değerlendirebilir. Ön yazı, iş arama süreçlerinin başında gelir ve en etkili araçlardan da birisidir.

Ön yazıların kısa, net ve akılcı bir üslupta yazılması gerekiyor. Bu nedenle hem özgün hem de açıklayıcı olması sizin ciddiyetinizi gösterecektir. Ancak kısa ve resmi bir metinde bunu nasıl yapacağınızı bilemiyor olabilirsiniz. İşte başarılı bir ön yazı için adım adım bir kılavuz…

Şirketi tanıyın: Öncelikle başvuru yaptığınız şirketi tanımak için zaman ayırmanız gerekiyor. Şirketin misyonu, değerleri, başvuruda bulunduğunuz pozisyon hakkındaki beklentileri öğrenin. Bu hem sizi daha çok heyecanlandıracak hem de bilmediğiniz bilgileri öğrenmenizi sağlayacak. Bu süreçte bilmediklerinizi not almak ve ilk taslağı oluşturmak için hareket etmeniz kaçınılmaz bir adım olacak. Bunun için şirketin web sitesine, Google’a, sosyal medya hesaplarına, bağlantılarına ve özellikle LinkedIn gibi iş profillerine göz atabilirsiniz.

Bir şablon seçin: İş başvurusunda öncelikle özgeçmişiniz için bir şablon seçin. Ön yazınız için önemli olacak bu detay ön yazınızın içinde geçecek bazı bilgileri tekrar etmemenizi sağlayacak. Aynı zamanda resmi bir iş belgesi niteliğinde olacak ön yazınızda adres, telefon, e-posta, varsa web sitesi veya LinkedIn profili yer alabilir. Bunu bir mektup gibi düşünün ve mektubunuzun üst başlığında sırasıyla bu bilgilere yer verin.

İletişim bilgilerini ekleyin: Özgeçmişinizi fiziksel olarak iletecekseniz, ileteceğiniz departmanı ve alacak olan kişinin adını, tarihi ve iletişim bilgilerini yazmayı unutmayın. Eğer internet üzerinden iletecekseniz yazdığınız kişiyi selamlamayı unutmayın. Araştırmanızı iyi yaptıysanız kime hitap ettiğinizi biliyor olacaksınız. İK veya yetkili kişinin adını yazarak “merhaba …“ şeklinde ya da “sayın [departman] direktörü” ya da “sayın insan kaynakları departmanı” şeklinde cümleye başlayabilirsiniz.

Kendinizi tanıtın: En önemlisi sizin bu bölüme ne kadar uygun olduğunu anlatabilmeniz ve kim olduğunuz hakkında detaylı bilgi verebilmenizdir. Tüm bunları yaparken kendinizi tanıtın, diğer kişiyi aklınızda tutun ve mektubunuzu istediğiniz role ve şirkete göre uyarlamayı unutmayın. Ufak püf noktalarından bahsedecek olursak; pozisyona olan ilginizi, uygunluğunuzu, şirkete dair bilgilerinizin olduğunu ve becerilerinizin şirketin hedefleri ile uyumlu olduğunu belirtmeden geçmeyin.

Niteliklerinizi vurgulayın: Neden ideal bir aday olduğunuz ile ilgili soru işareti bırakmamak adına aldığınız ödüller, sertifikalar, uzmanlık veya sektör ağınızı buraya dahil edin. Şimdiye kadar yaptığınız her şeyi burada sıralamayın ancak öne çıkan niteliklerinizi özellikle karşı tarafın ilgisini çekebilecek olan becerilerinizi “spesifik” olarak belirtin.

başarılı bir önyazı

Etkili bir dil kullanın: Deneyiminiz ne kadar çok olursa olsun bunu uygun bir dille anlatamadığınız takdirde karşı tarafın ilgisini çekmeyecektir. Bu nedenle aktif bir dil ve güçlü fiiller kullanın. Bunun için bir meslektaşınıza danışabilir ve geri bildirimlerden faydalanabilirsiniz. Dikkat, bunu yaparken lütfen kibirli görünmeyin.

Başarılarınızı ilişkilendirin: Mektubunuzun kapanışına yaklaşırken başarılarınızın şirketin hedefleriyle uyumlu olduğunuzu belirtin. Örneğin; “Şirketinizin “……” hedefi benim de tutkulu olduğum bir konu ve bu alandaki uzmanlığımın [şirket ismi] hedeflerini gerçekleştirmesine yardımcı olabileceğimden eminim.

Harekete geçirin: Ön yazının sonunda işe alım uzmanlarının sizinle nasıl iletişime geçebileceklerini belirtin ve mektubunuzun samimiyetini dengeleyin. Bu iş için teorik olarak yeterli olabileceğinizi anlatırken keyifle bu işi yapacağınızın da sinyallerini verin. Bu noktada biraz esneklik ve teşekkür iyi olabilir.

Kontol edin: Bu adımı kesinlikle atlamayın çünkü bir yerde yanlış bir anlatıma sebep olduysanız geri dönüşü olmayabilir. Genelde gönder tuşuna bastıktan sonra aklınıza gelen bu düzeltmeler için hızlı hareket etmekten kaçının ve yazdıktan bir süre sonra kontrol etmeyi deneyin. Özellikle hitap ettiğiniz kişinin adı ve unvanını, iletişim bilgilerinizi, yazım yanlışlarını, fiillerin kullanımını, gereksiz tekrarları, ön yazının yeterince açık ve anlaşılır olup olmadığını muhakkak kontrol edin. Son olarak şu soruyu kendinize sorun:

“Ben olsam bu kişiyi işe alır mıydım?”

Dilerseniz ön yazınızı güvendiğiniz birine gönderip dış gözle bakmasını da talep edebilirsiniz. Sonuç itibarıyla, etkili bir pazarlama aracı olan ön yazınızın benzersiz ve özel bir şekle dönüşmesini sağlarsanız işe alınma ihtimalinizi bir hayli arttırabilirsiniz. Böylece pozisyon için en ideal aday olduğunuza ikna edebilirsiniz. Başarılı bir ön yazı için size bahsettiğimiz püf noktalarını uygulamayı unutmayın!