• Mayıs 1, 2023

Zihninizi bahar temizliği ile yenileyin!

Zihninizi bahar temizliği ile yenileyin!

Mevsim geçişleri zihninizi yenilemek için doğru bir zaman dilimidir çünkü bahar her zaman yenilenme ve uyanık olarak tanımlanır. İnsanlar bunu genelde evlerinde “bahar temizliği” yaparak dışa vursa da asıl amaç bir şeyleri toparlamak ve yenilenmiş hissetmektir. Öyleyse zihninizi temizlemek için de yapmanız gereken aynı şey: bahar temizliği!

Eğer yeni bir sayfa açmak istiyorsanız bu yeni başlangıcı tam da bu günlerde yapabilirsiniz. Zamanlamanın iyi olması eylemlerinizde daha başarılı olmanızı sağlayarak kendinizi tazelemenize yardımcı olur. Öyleyse gelin baharla birlikte nasıl daha iyi hissedebileceğimize birlikte bakalım.

İyi bir uyku uyumak

İyi bir gece uykusu beyninizin sağlığı için oldukça önemlidir ve düzenli uyku sizi yenilenmiş hissettirebilir. Uykunun hafızayı iyileştirdiği daha öncesinde bilimsel çalışmalarla ortaya kondu ve yeni bir şeyler öğrendikten sonra uyumanın hafızada kalıcılığı artırdığı da açıklandı.

bahar temizliği

Uykunun tek faydası bu da değil. Uykusuzluk anlarında insanların stresle daha zor mücadele ettiği ve hatta bunun obeziteye bile sebep olduğu görüldü. Uykusuzluk, beyindeki hücreleri öldürerek ciddi ve kalıcı beyin hasarlarına da sebep olabiliyor. Eğer bugün kendinize bir iyilik yapmaya karar verdiyseniz buna iyi bir gece uykusu alarak başlayın.

Egzersiz yapmak

Egzersizlerin çok çeşitli faydaları olduğu aşikar. Ancak araştırmalar egzersizin yalnızca fiziksel faydaları olmadığını söylüyor. Buna göre fiziksel formda kalmak aynı zamanda beynimizin gelecekteki sağlığı için de önem arz ediyor. Yaşamının erken dönemlerinde formda olan insanların ilerleyen yaşlarında daha iyi bilişsel yeteneklere sahip olduklarını ortaya koyan bir araştırma bunu kanıtladı. Neticede egzersiz yapan insanlar zihinsel testlerde daha çok başarı gösteriyor ve dikkat konusunda da daha iyiler.

Doğru beslenmek

Diyet kelimesi içinde ön yargıları barındırsa da sağlıklı bir diyet sağlıklı bir zihne katkıda bulunuyor. Çünkü B-12 gibi vitaminlerin eksikliği hafızanın zayıflamasını ve kafanızın karışmasını da beraberinde getirebilir. Çünkü beslenme alışkanlıkları beyni korumaya ve oksijenlenmeye yardımcı oldukları için önemlidir. Eğer sağlıklı beslenmek istiyorsanız balık, kabuklu yemişler ve tohumlar kullanabilirsiniz.

Meditasyon yapmak

Sanıyoruz ki meditasyonun artık sadece rahatlamak için yapılan bir eylem olduğu yanılgısından kurtulduk. Ancak yine de meditasyonun zihin ve beden üzerindeki güçlü etkisi göz ardı ediliyor. Oysaki yapılan çalışmalar meditasyonun daha iyi uyku, daha az stres ve daha gelişmiş bir hafızaya katkıda bulunduğunu ortaya koyuyor.

bahar temizliği

Konuyla ilgili yapılan bir araştırma meditasyon sırasında bazı bilgi türlerinin daha iyi işlendiğini ve konsantrasyonu arttırmanın en iyi seçeneklerinden biri olduğunu buldu. Bunlar meditasyonun yalnızca sayabileceğimiz faydaları ancak birçok avantajından yararlanmak istiyorsanız “farkındalık” kazanmak için meditasyon yapabilirsiniz.

Stresi yönetmek

Stres hem uykunuza hem beslenmenize hem de bedeninize yansır. Bu nedenle stres, yukarıda bahsettiklerimizin hepsini etkileme potansiyeline sahiptir. Eğer stres seviyenizi stabil tutmak ve günlük hayatınızı daha kontrol altında yaşamak istiyorsanız kendinize bu doğrultuda bir plan geliştirin ve uygulayın. Bunlar nefes egzersizleri ya da hızlı stres azaltma teknikleri olabilir.

Eğer beyninizi en verimli hali ile kullanmak istiyorsanız zihninizi temizlemek için bu yöntemleri kullanın ve evinizde yaptığınız bahar temizliğini önce kendiniz için yapmayı deneyin.